زندگی نامه سردار شهید فرهاد حق پرست

 

در طلوع خورشید مرداد ماه سال 1340 در شهرستان مسجد سلیمان به دنیا آمد و در سن 6 سالگی به دبسان رفت. دوران ابتدایی و راهنمایی را با موفقیت به پایان رسانید و در همان سال ها بود که به اتفاق خانواده به لحاظ شغل پدر به آغاجاری مهاجرت نمود. در خرداد ماه سال 1358 موفق به اخذ دیپلم در رشته ی برق گردید و با تأسیس سپاه آغاجاری به جمع سبزپوشان دشت شقایق پیوست؛ شور انقلابی در وجودش موج می زد و هنوز چند ماهی از ورود ایشان به سپاه نگذشته بود که عوامل شیطان صفت به سرکردگی استکبار جهانی فتنه ی گنبد را به راه انداختند. به لحاظ وجود شور اسلامی- انقلابی و به خاطر دفاع از حدود اسلام او نتوانست آرام بگیرد و به اتفاق شهیدان ایرج دستیاری و یکی از برادران به صورت داوطلب مرخصی گرفتند و با استفاده از مرخصی به گنبد رفتند.

در ابتدای سال 1359 سپاه آغاجاری برای تقویت نیروهای مرزبانی در مرزهای جنوبی خرمشهر خصوصاً محور شلمچه او را با اتفاق جمعی از سبزپوشان از جمله سعید پرخیده به آن دیار اعزام می نماید و به دنبال آن در نیمه ی دوم تابستان سال 1359 یک گروه 22 نفری از سپاه آغاجاری و جمعی دیگر از سپاه اهواز برای تقویت سپاه کردستان عازم غرب کشور می شوند که نقش عمده ای در برپایی امنیت و سرگوبی منافقین و گروهک های ضد انقلاب داشتند.

فرهاد در کردستان از ناحیه ی کتف چپ مجروح شد و این مجروحیت مصادف با آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه کشور اسلامی مان گردید. او در برگشت به عنوان فرمانده عملیات سپاه انتخاب شد و در همان آغاز جنگ به جبهه اعزام شد.

در عملیات های خمینی روح خدا، فرمانده کل قوا در محور نهر مارد در جبهه ی دارخوین، شکست حصر آبادان (ثامن الائمه) خوش درخشید؛ بعد از بازگشت از جبهه به سمت قائم مقام سپاه پاسداران آغاجاری منصوب شد و تا آغاز عملیات بیت المقدس به عنوان فرمانده گردان ابوالفضل شرکت جست که از ناحیه ی کتف راست مورد اصابت تیر مستقیم خصم قرار گرفت و مجروح شد. بعد از عملیات بیت المقدس به عنوان مسئول ستاد تیپ انتخاب شد و عاقبت آن جوان خستگی ناپذیر در آخرین روزهای ماه رمضان سال 1361 مصادف با 28 تیرماه با آن چهره ی پاک و آرامش به آسمان شهادت پر کشید.

+ نوشته شـــده در 28 / 4 / 1391برچسب:,ساعــت6:3 تــوسط بیسیم چی |